Umowa z fotografem ślubnym

 

Jak powinna wyglądać profesjonalnie przygotowana umowa pary młodą z fotografem ślubnym. Wybraliście już fotografa, który uwieczni ślub i wesele. Decyzja podjęta i co dalej? Należy podpisać umowę! To oczywiste, ale co powinna zawierać taka umowa? W największym skrócie, umowa powinna zawierać wszystkie ustalenia dotyczące realizacji usługi. Gdzie szukać odpowiedniego wzoru dokumentu oraz na co należy zwrócić szczególną uwagę? Odpowiedź jest bardzo prosta. Rzetelnie przygotowana umowa powinna zawierać wszystkie ustalenia, jakie zostały uzgodnione podczas rozmów z fotografem. Rzetelnie przygotowany kontrakt powinien zapewniać bezpieczeństwo zarówno podwykonawcy, jaki i zlecającemu. Nawet, jeżeli fotograf jest zaufaną osoba, umowę należy podpisać.

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Najpiękniejsze zdjęcia ślubne

 

Co powinna zawierać umowa z fotografem?

 

Ustalenia zawarte z fotografem w umowie nigdy nie powinny być jednostronne, czyli korzystne tylko dla jednej ze stron. Jestem zdania, że kluczowe jest zaufanie. Z doświadczenia wiem też, że najlepsze reportaże ślubne powstają właśnie wtedy, kiedy jest pełne zaufanie między parą młoda, a fotografem. Państwo Młodzi muszą czuć się komfortowo i bezpiecznie. Dzień ślubu jest wystarczająco stresujący. Dlatego nowożeńcy powinni mieć pewność, że fotograf wykona dobrze swoją pracę. Uwierzcie mi, że to się czuje! Wiem, że łatwo się pisze takie słowa, a w praktyce naprawdę trudno jest znaleźć takiego specjalistę. Jak wybrać fotografa ślubnego to temat na osobny artykuł, który na pewno pojawi się na blogu.

 

Sprawdź czy Twoja umowa z fotografem ślubnym zawiera:

 

 

Dane kontaktowe  

 

Od tego należy zacząć. Każda umowa musi precyzować, między kim została zawarta. Należy podać imię, nazwisko, adres kontaktowy oraz aktualne numery telefonu.

 

Czas pracy fotografa

 

Dobrą praktyką jest pisemne potwierdzenie czasu pracy fotografa. Najczęściej wpisuję się zakres czasowy podając godzinę rozpoczęcia pracy oraz zakończenia reportażu.

 

Ilość zdjęć

 

Kolejna bardzo ważna informacja. Dobrą praktyką jest wpisanie konkretnej liczby np. fotograf zobowiązuje się do oddania parze młodej 500 zdjęć w formacie jpg. Jeszcze lepszą praktyką jest doprecyzowanie czy zdjęcia, które otrzyma para młoda to zdjęcia poddane obróbce cyfrowej.

 

Forma przekazania materiału

 

Umowa powinna precyzować, w jaki sposób fotograf przekaże materiał. Co otrzyma para młoda. Jeżeli fotograf zobowiązuje się przekazać np. zdjęcia w drewnianym pudełku, powinien doprecyzować czy oddaje również odbitki, jeżeli tak to, w jakim rozmiarze oraz ilości. Warto również dodać informację o formie wydruku czy mają to być zdjęcia matowe czy nie. Jeżeli w ramach wybranej oferty para młoda otrzyma album ślubny – umowa powinna precyzować rozmiar albumu oraz to czy para młoda wyraża zgodę na projekt wg. uznania fotografa.

 

Kto płaci za kuriera

 

Bardzo wygodną formą przekazania zdjęć jest wybór kuriera. Warto żeby ta kwestia również została dokładnie uwzględniona w umowę, tzn. kto zobowiązany jest do opłaty przesyłki. Jeżeli fotograf, warto doprecyzować czy poniesie również koszty wysyłki za granicę.

 

Galeria online

 

W ostatnim czasie bardzo popularne są internetowe galerie, dzięki którym można przesłać zdjęcia najbliższej rodzinie oraz przyjaciołom. Jeżeli fotograf udostępnia taką galerie – warto doprecyzować na jak długo. 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Jak pięknie wyglądać na zdjęciach ślubnych?

 

Podsumowanie

 

Elementów, które powinny znajdować się w umowę z fotografem jest całkiem sporo. Dobrą praktyką jest poproszenie o udostępnienie dokumentu przed spotkaniem. Dzięki temu na spokojnie będziemy mogli zapoznać się ze wszystkimi zapisami.

 

co powinna zawierać umowa z fotografem ślubnym

co powinna zawierać umowa z fotografem

 

24 stycznia 2020

Umowa z fotografem ślubnym

Kontakt

 

Łukasz Wąsik

Kadrowanie Marzeń Fotografia Ślubna

tel. +48 883 554 665

kadrowaniemarzen@gmail.com

Na skróty

 

Portfolio

Oferta

Kontakt

F.A.Q