Koszt wesela dla 100 zaproszonych gości

 

Bierzemy ślub! Pary, które zmierzają się pobrać zawsze zadają sobie pytanie ile to wszystko będzie kosztować? Jak przygotować się finansowo na duży wydatek? Jeżeli zadajecie sobie podobne pytania ten artykuł na moim blogu ślubnym napisałem właśnie dla Was. Zapraszam do lektury.

W jaki sposób można oszacować średni koszt organizacji ślubu i przyjęcia weselnego? Niestety, musze Was zmartwić, ale nie ma jednej prostej odpowiedzi ile to wszystko może kosztować. Dla uproszczenia przyjmijmy założenie, że planujemy zaprosić 100 osób. Przede wszystkim koszty będą w dużej mierze uzależnione od lokalizacji. Miejscowości, w której planujecie się pobrać. Czy będzie to duża aglomeracja taka jak Warszawa, Wrocław, Trójmiasto czy Kraków? Koszt wesela będzie uzależniony od tego czy sami wszystko zorganizujecie czy może będzie niezbędna pomoc konsultanta ślubnego? Organizacja wesela to duże wyzwanie logistyczne, dlatego warto rozważyć pomoc profesjonalisty.

 

cena-wesela-wroclaw

fot.pexels.com

 

Realne koszty wesela

 

Organizując wesele na około 100 osób powinniśmy liczyć się z wydatkiem w granicach 30 do 50 tys. Pamiętajcie, że koszty wesela oraz ceny za poszczególne usługi będą uzależnione od daty ślub! Najwięcej zapłacicie w okresie letnim i weekendy. Organizacja wesele w piątek pozwoli zaoszczędzić parę groszy. Przygotowana symulacja kosztów organizacji ślubu prezentuje uśrednione wydatki dla zaproszonych 100 osób. Bardzo ważne jest sumienne przygotowanie ślubnego budżetu.

 

Liczymy ile kosztuje wesele

 

Dla wszystkich par, które są na początku „drogi” przygotowałem propozycję, jakich kosztów możecie się spodziewać. Podane kwoty będą uśrednionymi cenami za usługi ślubne. Koszty przygotowałem na podstawie analizy rynku dolnośląskiego – głównie Wrocławia. Natomiast zbliżone wartości będą dla pozostałych aglomeracji.

Średni koszt wesela we Wrocławiu dla 100 osób to wydatek około 35 000 – 50 000 zł. Musicie jednak zadać sobie pytanie, na jakich elementach zależy Wam najbardziej. Dla zdecydowanej większości par kwestią kluczową będzie wybór fotografa oraz kamerzysty. Organizacja wesela to uwierzcie mi ciężka i trudna praca. Nie raz będziecie musieli wykazać się umiejętnościami menadżerskimi oraz biznesowymi, negocjując warunki umów z różnymi firmami ślubnymi. Tak moi drodzy organizacja wesela to ciężka, ale przyjemna praca. Dlatego warto po weselu mieć piękna i ponadczasową pamiątkę. Zdjęcia ślubne będą oglądać najbliższe Waszemu sercu osoby. Rodzina oraz przyjaciele. Warto żeby to była wartościowa pamiątka. Album ślubny za kilkanaście lat będą oglądały Wasze dzieci. Warto o tym pomyśleć już przy wyborze fotografa na ślub. Trendy oraz mody w fotografii ślubnej szybko się zmieniają jednak to, co jest ponadczasowe to klasyka! Klasyka to naturalność! Sami pooglądajcie zdjęcia ślubne Waszych rodziców. Naturalne kolory, klasyczna fotografia czarno biała do dzisiaj dobrze się prezentuje.

 

fotograf-na-wesele-wrocalw

fot.pexels.com

 

Check lista

 

Nie podejmuje się oszacowania dokładnych cen za poszczególne usługi ślubne, dlatego przygotowałem listę uwzględniającą średnie koszty wesela we Wrocławiu. Mam nadzieję, że pomoże Wam to w opracowaniu Waszego budżetu ślubnego! Wydatki będą zdecydowanie różniły się w zależności od wyboru sali weselnej. Pamiętajcie, że wynajęcie skromniejszej sali weselnej, mniej wystawowej wcale nie musi negatywnie wpływać na to jak goście będą czuli się na przyjęciu. Nawet skromną sale za pomocą dekoracji ślubnych oraz Waszej inwencji, kreatywności można ozdobić tak, że będzie wyglądała elegancko i szykownie!

 

blog-slubny

fot.pexels.com

 

Budżet na wesele:

 

  • Zaproszenia ślubne, uwzględniając znaczki oraz koperty to wydatek około 500 zł
  • Suknia ślubna wraz z welonem to koszt w granicach 3000 zł.
  • Dodatki dla panny młodej ( bielizna, rękawiczki, buty etc.) 700 zł
  • Bukiet 200 zł
  • Fryzjer i makijażystka 200 zł
  • Garnitur pana młodego 1000 zł
  • Dodatki dla pana młodego (buty, koszula, mucha itd.) 600 zł
  • Obrączki 1000 zł
  • Zapowiedzi, czyli co łaska, ale nie mniej niż 500 zł
  • Samochód, który zawiezie Was do ślubu 1000 zł
  • Wynajem sali to średni koszt około 3000 zł
  • Dekoracja sali 700 zł
  • Menu dla gości 18 000 zł
  • Napoje wliczając alkohol 3000 zł
  • Upominki dla gość 300 zł
  • DJ 1500 zł
  • Zespół około 6000 zł
  • Fotograf, reportaż ślubny plus sesja ślubna 3000 zł
  • Noclegi dla gości to wydatek około 1000 zł

 

Realny koszt wesele, na który warto się przygotować to kwota w granicach 35 000 – 50 000 tys. To duży wydatek, dlatego namawiam Was, żeby przygotowania do ślubu rozpocząć z dużym wyprzedzeniem.

 

blog-slubny-wroclaw

fot.pexels.com

 

Szukamy oszczędności …

 

Wesele to zawsze ogromny wydatek, dlatego nowożeńcy zawsze szukają możliwość, w jaki sposób ograniczyć rozsądnie wydatki. Gdzie można szukać oszczędności.

Negocjowanie z dostawcami, to nie znaczy kupowanie za połowę ceny. Jeżeli dany usługodawca proponuje Wam usługi po cenach dużo niższych niż średnio rynkowo uważajcie! Mi zapaliłaby się czerwona lampka! Zastanówcie się, nad jakością takiej usługi. Zapytajcie danego dostawcę o jego doświadczenie w branży ślubnej. Szukając oszczędności warto zapytać o oferty specjalne dla nowożeńców. Może otrzymacie ofertę specjalną, bon powitalny lub voutcher. Na moim blogu znajdziecie również artykuł o targach ślubnych. Targi ślubne to dobra okazja żeby się zorientować w cenach, ale również poznać aktualne trendy ślubne. Ja osobiści cenie sobie w tarach to, że mogę bezpośrednio poznać pary, które potencjalnie mogłyby być moimi klientami. To bardzo ważny aspekt przy wyborze fotografa. To, jak czujemy się w towarzystwie danej osoby będzie miało wpływ na przebieg naszej współpracy. Popytajcie oraz spróbujcie się dowiedzieć jakie są standardy ofert ślubnych. Dobrze jest wiedzieć, jakie są minimalne oraz maksymalne koszty poszczególnych usług. Dobrze przygotowany budżet ślubny pozwoli zminimalizować dodatkowe wydatki. Pamiętajcie, że nawet idealnie opracowany budżet ślubny nie sprawi, że nie pojawią się dodatkowe koszty, których wcześniej nie uwzględniliście albo nawet nie wiedzieliście, że się pojawią.

Jesteście świeżo po zaręczynach? Nie zastanawialiście się jeszcze nad wyborem konkretnej daty? Może wybraliście już wymarzoną datę, w którym powiecie sobie magiczne słowa przysięgi małżeńskiej, ale Wasz termin jest wolny dopiero za dwa lata? Nie martwice się. To nawet lepiej. Zresztą jestem zdania, że organizacja wesela z dwu letnim wyprzedzeniem to optymalny czas! Jest również sporo plusów. Zastanówcie się. Organizacja wesela z większym wyprzedzeniem czasowym pozwala lepiej się przygotować. Będziecie mieli więcej czasu na to, żeby przemyśleć jaki będzie wyglądał jeden z ważniejszych dni w Waszym wspólnym życiu! Więcej czasu to również większe oszczędności. Dokonując rezerwacji sali weselnej z wyprzedzeniem czasowym warto upewnić się, że w umowie będzie zapis, który zagwarantuje Wam, że cena nie ulegnie zmianie. Podobnie będzie również w przypadku wyboru fotografa, kamerzysty czy zespołu muzycznego. Rynek ślubny jest rynkiem bardzo dynamicznym i ceny szybko potrafią się zmieniać.

Na zakończenie chciałbym napisać jeszcze, że ślub to jeden z najważniejszych dni w Waszym życiu. Wiem, że te słowa na początku nie będą miały takiej powagi, jakią mieć powinny, ale sami zobaczycie to celebrując kolejne rocznice. Jak będziecie oglądać zdjęcia ślubne i te fotografie będą powodowały, że się uśmiechacie, będą powodowały pozytywne wspomnienia. Upewnicie się, że warto było poświęcić trochę więcej czasu i energii na wybór odpowiednich firm, z którymi będziecie współpracować. Mam nadzieje, że Wasze przygotowanie będą przebiegały sprawnie i Wasz ślub będzie wyjątkowy. Taki jak sobie wymarzyliście. Jeżeli jest coś w czym mógłbym pomóc - piszcie śmiało. Najszybciej napiszecie do mnie przez formularz kontaktowy. Będzie mi bardzo miło, jeżeli moje doświadczenie pomoże w Waszych przygotowaniach.

 

 

03 stycznia 2019
z-czego-sie-spowiadac-przed-slubem

Ile kosztuje wesele we Wrocławiu?

        Fotografia Ślubna Wrocław; Fotograf  Wrocław